טיול לארה"ב עם ילדים

מפילדלפיה לניו יורק על ילדים – מסלולי טיול ואטרקציות

החלטנו לטוס לטייל בארה"ב. פעם שניה עם הילדים. כיוון שכמה חברים ביקשו ממני טיפים החלטתי להפסיק לכתוב לכל אחת ואחד במייל אלא לרכז הכל בכמה פוסטים על הטיול. אלו החוויות שלנו מהטיול והמקומות שבחרנו להיות בהם. באופן כללי אנחנו יותר זורמים ופחות מנסים לעשות V על כל דבר. פספסנו הרבה אבל בהחלט היינו בדברים המשמעותיים ונהנינו מהאווירה של כל עיר. מוזמנים לצלול איתי לטיול שלנו.

כרטיסים

הזמנו כרטיסים די ברגע האחרון. לא ממליצה לעשות את זה אבל הקיץ, טיול אחר שהתבטל, העבודה, האילוצים, כל אלא השאירו אותנו עם החלטה על חופשה ברגע האחרון. מצאנו כרטיסים זולים (יחסית כמובן) לפילדלפיה  והחלטנו לזרום. בסך הכל כשעה וחצי מניו יורק והתכנון היה לשכור רכב. לא חשבנו שנהנה מפילדלפיה אבל ההחלטה להגיע לשם התבררה בסופו של דבר כהחלטה מוצלחת. מומלץ לנסות להזמין מראש ואז הכרטיסים זולים באופן משמעותי. חברות ששווה לנסות להזמין דרכן גם בגלל המחירים וגם בגלל המבחר היעדים, הם בדלתא ואמריקאן אירליין. אגב גם הסרטים היו מעולים 🙂

פילדלפיה

פילדלפיה היא בירת פנסילבניה ובעיני האמריקאים היא מוקד החירות והדמוקרטיה האמריקאית. איכשהו רוב התיירים מדלגים עליה, אין בה פארקי שעשועים גדולים והיא פחות נוצצת. אבל פילדלפיה התגלתה כעיר יפה , עם קו רקיע מרשים ומעניינת לגמרי. הגענו אליה בבוקר וירדנו לעיר לביקור בפעמון החירות Liberty Bell והיכל העצמאות Independence Hall. ויתרנו על סיור מודרך והסתובבנו לבד באזור

מדובר בפעמון שנמצא במעין מוזאון. הכניסה אליו קצת הרתיעה כי נראה תור גדול. מסתבר שהכניסה חינמית אבל התור הוא לבדיקות ביטחוניות, שילוו אותנו מעכשיו ועד שנצא מארהב. המוזאון עצמו מדבר על חירות ומתייחס לשחורים בארה"ב לנשים ולמיעוטים כמו אינדיאנים. הוא מאפשר לדבר על המילה חירות ששונה מעצמאות למשל. מסביב נמצאים מוזאונים וסיורים על תולדות העיר, בה הוכרזה עצמאות ארה"ב.

עוד תראו שם פסלים ענקיים ומרשימים ובתוכם את פסלו של ויילאם פן, מייסד העיר והוגה מגילת הזכויות האמריקאיות. אגב ההסכם להקמת ארצות הברית מתוך המדינות, מוגדר שם כיום הפשרה. נקודת מבט מעניינת..

ארהב

אנחנו וויתרנו על חלק מהדברים כיוון שהרגשנו מותשים מהטיסה. את המשך היום בילינו בטיול ברחובות שקושטו כולם לכבוד ההלוואין ובמציאת חנות קומיקס אחת מקסימה. בכלל ארה"ב התגלתה כמקום האידאלי להשלמת כל אוספי התחביבים של הילדים. האמצעי, חובב קומיקס ומיניאטורות מצא אוספים מעניינים במחירים זולים יחסית. לקומיקס נחזור אח"כ בניו יורק.

לפילדלפיה חזרנו ביום האחרון כיוון שהטיסה שלנו הייתה משדה התעופה בעיר. המליצו לנו להגיע לשוק האיטלקי , נסענו לשם והתאכזבנו. שוק פירות וירקות ועוד קצת דברים. משום מה, דווקא כחובבי שווקים, ראינו טובים יותר. אז אם אתם ממהרים, אפשר בהחלט לדלג. הספקנו עוד לבקר בפארק פיירמונט Fairmount Park שהוא פארק מרשים ומקסים יש בו שלכת מדהימה בכל צבע שרק תדמיינו. יש בו אגם וגן חיות (על גן החיות דילגנו) והוא אחד המרשימים בארה"ב. ממנו הלכנו ברגל למוזאון האמנות, לראות את המדרגות המפורסמות שבהן סילבסטר סטלונה התאמן בסרט רוקי. יש לידן פסל של רוקי שכולם מצטלמים לידו כמובן. מקום מקסים כשלעצמו. גם אם אתם לא חובבי הסרט תעלו במדרגות ותגגיעו תצפית מרשימה על העיר.

ארהב2

על מוזאון האמנות ויתרנו כיוון שתכננו סיור במוזאון אמנות בוושינגטון ובניו יורק. בכל מקרה טוענים שהוא מוזאון מוצלח. עוד בעיר במרחק לא גדול נמצא מוזאון המדע. שוב הבחירה שלנו הייתה להגיע אליו בוושינגטון או ניו יורק אז ויתרנו. ועדיין כדאי לדעת שזה קיים

בפילדלפיה שכרנו דירה ברחוב קרוב יחסית למרכז עם חניה ובעל בית מקסים עם כלב קטן. המקרר היה מלא, המקלחת נוחה וכולנו נהנינו.

מלון או דירה?

טיול עם 4 ילדים מעלה שאלות לא פשוטות על בחירת מקומות לינה. אני אישית לא אוהבת להתפצל ורואה בחופש הזדמנות להיות כולנו ביחד. מלונות לא תמיד מאפשרים לינה משותפת של שישה אנשים. אנחנו ערכנו חיפוש דרך AIR B&B  והגענו לדירות מוצלחות לשישה. היתרון בעיני הוא המטבח שמאפשר להכין מדי פעם דברים קטנים ולא לחפש כל הזמן מסעדות וגם המרחב עצמו. אפשר למצוא גם מלונות לשישה, אבל לנו הבירה בדירה הייתה נוחה

ביום השני נסענו לעבר החבל ההולנדי של פנסילבנייה. שם ניתן לראות איימישים. התלבטנו אם לטייל באזור אבל הילדים הסתקרנו מאד מהנושא והחלטנו לנסות. ויתרנו על סיור במרכבה וגם על צילום שם, הילדים טענו שזה מביך לצלם אנשים ותינוקי לנסוע במרכבה (הילדים שלי הגדירו את זה כספארי. בנוסף לאיימישים אסור להצטלם, אז ניסינו לכבדד אותם).

כן הגענו למוזאון שלהם וערכנו סיור בבית איימישי ושמענו על אורח החיים המרתק. הסיור נערך בהרסבורג  וכלל בית בחווה. הכל באנגלית כמובן אבל ניתן לתרגם לקטנים והגדולים יתעניינו בוודאות באורח החיים השונה כל כך משלנו.

האיימישים מרוכזים בערים הרסבורג, לנקסטר וסטרסבורג. שם ישנם סיורי מרכבות. בסטרסבורג ישנו מוזאון רכבות וסיור ברכבת קיטור, שאנחנו הפסדנו כי המקום פתוח בחודשים מסוימים. לפני שאתם מגיעים שווה לבדוק באתר שלהם על השעות והחודשים בהם המקום פתוח.

בכל האתרים ממליצים מאד לבקר במאפיית אנדרסון ולערוך בה סיור. מסתבר שהמאפייה נסגרה מזמן אז וותרו על החיפוש שלה.

משם המשכנו לעיירה הרשי, שבה כמובן מצוי מוזאון השוקולד. המפעל עצמו עבר לפני שנים אבל העיירה כולה מתוקה ומוכוונת תירות. קצת לפני מצוי מפעל קריולה של הצבעים. אנחנו ויתרנו והמשכנו להרשי. Herseys Chocolate WorLd הוא אחד המקומות המתוקים שיש מעין דיסני של השוקולד. הסיור התגלה כסיור בקרוניות מזמרות וכולנו נהנינו ואפילו נשארנו לסיבוב נוסף בקרוניות. הכל מתוק ואפילו הריח בסיור מתוק. ממליצה לא לוותר ומצד שני התכונן לכך שהמחירים בחנות לא זולים. הסיור כמובן חינמי אבל אל תדאגו, תפצו את הרשי זה בקניות אח"כ… אגב יש ממש ממול פארק שעשועים גדול שאנחנו ויתרנו עליו אבל שווה לבדוק בעיקר אם הילדים קטנים

ארהב3

את היום סיימנו במלון מרשת Homewood sweets Hotel מרשת הילטון, שהזמנו במקרה, בלי לקבל עליו המלצות, והתגלה כמלון ידידותי שרק עשה חשק להישאר. בהפתעה גילינו שהמלון כולל ארוחת בוקר וערב, חדרים מרווחים מאד וכולנו בסוויטה אחת מרווחת ונעימה. בבוקר התעוררנו ברצון להישאר אבל המשכנו לכיוון וושינגטון.

וושינגטון

לוושינגטון די סי הגענו ביום גשום יחסית. מהגשם כנראה שרק אנחנו התרגשנו כי האמריקאים והאירופאים שטיילו באזור אפילו לא טרחו להוציא מטרייה. הגשם ליווה אותנו כל היום אבל התברר שבוושינגטון זה לא נורא. הרוב אטרקציות העיקריות לילדים וגם למבוגרים נמצאות בשדרה אחת גדולה אינדיפנדס מול Independence Mall

השדרה מתחילה בבית הלבן ומסתיימת בקפיטול המרשים , מרחק כ 3 קמ' משם. השדרה עצמה מרשימה והיא למעשה פארק גדול שבו ישנה בריכה גדולה, בצדדים מוזאונים המיועדים לילדים ולמבוגרים.

הגענו כאמור בשעות הבוקר המאוחרות והחנינו את הרכב ליד מוזאון הלאומי לתעופה וחלל National Air & Space Museum. החנייה אגב חינמית וגם המוזאון. חלק מהמוזאונים בוושינגטון פתוחים חינם לכל המשפחה, כך שאם אתם בוחרים בין מוזאונים בניו יורק לוושינגטון כדאי לבחור את אלו כאן. המוזאון סוקר את כל שלבי התעופה והחלל העולמיים. מאד ידידותי לילדים בכל הגילאים, מעניין ואפשר לבלות בו שעות.

משם המשכנו למוזאון לתולדות הטבע, שאת אחיו התאום כבר ביקרנו בניו יורק . המוזאונים זהים כמעט לגמרי. בזה בוושינגטון נמצא היהלום הכחול הגדול ביותר בעולם.

אל תנסו לראות את כל התערוכות אלה בחרו את המעניינות ביותר לפי תחומי העניין של הילדים שלכם. אצלנו הם אהבו את החיות ואת האדם הקדמון.

כמה טיפים לפני הליכה למוזאונים עם ילדים

• המוזאונים גדולים מאד ולא תמיד ניתן לראות את כל התערוכות. ותרו מראש על צפייה בהכל.
  • הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לקחת מפה בכניסה ולהבין מה חשוב לכם או במה אתם מתעניינים.
  • אם אתם מתפצלים עם ילדים בגילאים שונים קבעו מראש מקום מפגש ושעה, כי אחרת לא תמצאו אחד את השני.

אחרי מוזאון החלטנו לראות את המטבעה של ארה"ב. המקום בו מטביעים את כל המטבעות. הכניסה מלווה כמובן בבדיקות ביטחוניות ובאיסור על צילום. הסיור הוא עצמאי ואנחנו מצאנו אותו מעניין. ניתן לראות את השלבים מההחלטה על המטבע ועד הטבעתו. וכמובן הצצה לתוך המפעל. אפשר לבלות כשעה במקום. הכניסה חינם. אגב אני בטוחה שאף פעם לא ראיתם כל כך הרבה כסף 🙂 שקים ושקים של מטבעות.

כאן כבר התעייפנו והחלטנו להגיע לדירה ששכרנו שהתגלתה כדירה חמודה להפליא. אחרי התאוששות ויצאנו לאכול ולבלות במתחם של כ 100 חנויות בתוך תחנת רכבת המרכזית של וושינגטון. המקום מרשים, עמוס פסלים, נעים. לידו וול מארט גדול

חזרנו לדירה לישון מותשים אך מרוצים. אני הרגשתי שוושינגטון מחייבת עוד יותר לפחות

יום שני בוושינגטון

את היום השני והגשום גם הוא החלטנו להקדיש לקצת היסטוריה ופוליטיקה. אי אפשר לבקר בוושינגטון בלי להכיר את המהות של העיר הזאת, המהווה את הבירה של ארה"ב. התחלנו בסיור בקפיטול, אליו הגענו לאחר שהננו את הרכב, שוב בחנייה חינמית, כחצי ק"מ ליד. ההליכה לקפיטול בפארק עמוס בסנאים, אנשים רצים, שומרים על אופניים ועוד תיירים.

הקפיטול עצמו ידידותי ומאפשר ביקור מרתק אם אתם דוברי אנגלית. הסיורים יוצאים כל 10 דקות. לנו המליצו להזמין מראש אבל כמו כל הטיול הזה, שהיה ספונטני לגמרי, לא הזמנו והגענו לעמידה בתור שנראה מאד ארוך אבל הסתיים לאחר 15 דקות. נכנסנו לקפיטול המרשים ומיד השתלבנו בסיור מודרך. לא ניתן להסתובב שם לבד ומי שיוצא מהסיור מיד מוצא מהבניין.

הסיור מתחיל בסרט מעניין על ההיסטוריה של ארה"ב ועל האיחוד בין 13 המדינות והמאחדים. 2 המתבגרים שלנו התעניינו, לקטנים יותר פשוט תרגמנו את הסרט. אני אישית נהניתי ואפילו למדתי כמה דברים על ההיסטוריה האמריקאית.

משם המשכנו בליווי מדריך מבדר לתוך הקפיטול, לחדרים שבהם נערכות מסיבות עיתונאים או קבלות פנים. הכל ענקי, מרשים ואם יורשה לי קצת מגלומני. מצד שני לצד גדולי האומה האמריקאיים תמצאו גם פסלים מעניינים של נשים חשובות. הסיור עצמו כולל הסרט לוקח כ 50 דקות. שווה לא לוותר.

משם בגשם צעדנו לכיוון מוזאון האמנות ובילינו בו כשעה וחצי. הכניסה גם היא חינם והוא מאחד אמנות עולמית מתקופות שונות. שוב אל תנסו לראות את כל התערוכות אלא בחרו את מה שאתם אוהבים. אנחנו הלכנו לכיוון אמנות רנסאנס ואמנות אירופאית.

אחרי הבילוי במוזאון התחיל להתבהר וצעדנו לכיוון הבית הלבן. אי אפשר להתקרב כמובן למקום אבל ישנה נקודת תצפית מעניינת שכל התיירים עוצרים להצטלם בה.

ממול מדשאות גדולות ועוד אטרקציות כמו מונומט Washington Monument המשמש כאנדרטה, פסל של וושינגטון ואנדרטה גדולה לחיילים.

אפשר לבלות בוושינגטון עוד ימים אבל אנחנו עצרנו כאן. אגב אחד האתרים המומלצים בכל מקום הוא האקווריום של וושינגטון. אל תחפשו אותו , למרות ההמלצות. הוא עבר לפני שנים לבולטימור… בכלל נסו לבדוק כבר בארץ האם ההמלצות שאתם עובדים לפיהן נכתבו בשנה האחרונה או לפני 15 שנים 🙂

בערב יצאנו לכיוון ניו ג'רסי וסיקס פלגס six flags בידיעה שאנחנו מתעוררים בבוקר ונוסעים לפארק המדובר.

ניו ג'רסי

הגענו למקום הלינה שבחרנו, בקתה בלב יער וליד אגם. מקום קסום, קצת קמפינג משודרג. הגענו בלילה מאוחר כך שלא ממש התרשמנו מהמקום אבל כשהתעוררנו גילינו מראה מדהים של יער בשלכת, בצבעי אדום, ורוד, צהוב, כתום, חום ומה לא. אגם מהמם והמון סנאים. שתינו תה ליד האגם ונשמנו קצת אוויר.

חשוב לציין שהגענו באוקטובר שזו שיאה של תקופת השלכת. הצבעים בכל מקום מרהיבים. העצים נצבעים בכל צבע אפשרי. האמריקאים, כמו אמריקאים, מעדכנים באתר על מקומות השלכת אבל עזבו אתר פשוט פתחו את העיניים ותסתכלו, זה בכל מקום. לקח לנו זמן להתנתק מהיער הקסום ולצאת לכיוון הפארק סיקס פלגס six flags .

ארהב

סיקס פלגס six flags פתוח בחופשים ובימי ראשון , השעות מתעדכנות באתר כל הזמן וכדאי לעקוב. אנחנו הגענו כשהפתיחה הייתה רק בשעה 11 ומצד שני הפארק היה פתוח עד 12 בלילה עם פעילויות של הלוואין הכולנות זומבים ומכשפות קופצות  ברחבי הפארק. מסיבה מקסימה וססגונית לגמרי.

כדאי להגיע כשעה או חצי שעה לפני הפתיחה, כדי לעמוד בתור לכרטיסים ולהיכנס בין הראשונים. התורים יכלים להגיע גם לכשעתיים למתקן. אנחנו הגענו לא בשיא העונה כך שלרוב המתקנים לא עמדנו בתור

המקום ממש לא מתאים לקטנים או לפחדנים או לאנשים כמוני ששונאים רכבות הרים. אבל אם בחרתם להגיע שלחו את הילדים לאתר שלהם להחליט במה התחיל ובנו תוכנית של מתקנים. זה חשוב כי לכל מתקן הגבלות שונות של גובה או מלווה וכדאי לדעת את הכל מראש.

אי אפשר להכניס לפארק מים או אוכל ואתם תאלצו לקנות ארוחות ושתייה שם או לצאת החוצה ממש 5 דקות משם כשפונים לכביש הראשי ימינה ישנו מתחם גדול של אוכל, גאנק פוד, סופר ועוד.

אני סיימתי את היום עם בחילה רצינית , בעיני המקום חסר כל קסם. הילדים בטוחים אחרת. בכל מקרה אם אתם מגיעים אחרי שהייתם באורלנדו או בדיסני- זה שונה לגמרי והרבה פחות נעים או מתוק. הכל עמוס ברכבות הרים ענקיות וצרחות ברקע.

חזרנו לבקתה שלנו שוב בלילה עייפים וחלקנו גם מרוצים.

למחרת אחרי התארגנות איטית וסיור ביער שוב יצאנו לכיוון ניו ג'רסי בהחלטה לרכז את הקניות ליום אחד בקניונים. טוב ברור שזו שטות כי קניות עשינו כל הזמן וגם אחכ אבל החוויה הייתה בהחלט מעניינת. אם אתם מגיעים מאורלנדו אני הייתי עושה את הקניות שם ולא דווקא בניו גרסי.

קניות: בניו ג'רסי ישנם 2 קניונים גדולים. הראשון ברגן שהוא הקטן יותר ובעיני החמוד ובסטייל יותר והשני גארדן הוא הגדול יותר, 200 חנויות גדול ואני לא לגמרי התחברתי. בברגן (קשה להתעלם מהשם) הקניון הקטן ישנה חנות גדולה של סנטרי 21 שקיימת גם בניו יורק אבל כאן היא פחות שוק של בגדים אלא מסוגננת יותר.

משם המשכנו לניו יורק אבל זה בפוסט נפרד

ניו יורק עם ילדים – פוסט בהכנה

אורלנדו עם ילדים – פוסט בהכנה

פורסם ע"י

אמא לארבעה הכי מקסימים בעולם. חיה ונושמת רשתות חברתיות. עורכת תכנים ויועצת אסטרטגית. אוהבת לבשל, לקרוא המון ולארח. לא מפסיקה לכתוב, וחייבת פעם בשבוע, גם בחורף, להגיע לים. מכורה להסתובבויות בחנויות עיצוב ובחנויות וירטואליות. בטוחה שביום ממוצע יש יותר מ 24 שעות וששינה ופחמימות זה לחלשים. מחזיקה 2 קבוצות פייסבוק על חינוך והורות. מייעצת להורים. מתווכחת עם מורים. ובסך הכל את כל היתר אתם יכולים לקרוא כאן. חפש

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )