סין עם ילדים

סין- לא מה שחשבתם. יש בה מסתבר הכל מהכל. חלקים עתיקים, מקדשים, קטורת וקניות של מותגים לצד גורדי שחקים.

ההתלבטות לאן לטייל עם המתבגרים לקחה אותנו הפעם לסין. מודה שעם חששות האם ניתן לטייל במדינה הזאת לבד, בלי טיול מאורגן ואיך מסתדרים במדינה גדולה כל כך, מה רואים קודם ועל מה מוותרים. לקח לנו שבוע להבין שאין לנו מספיק זמן לראות גם לא עשירית מהמדינה הגדולה הזאת והחלטנו להתמקד בכמה דברים שהם חובה לתיירים. את השאר נשלים בהמשך.

ההכנה לסין שונה מהכנה לטיסות למדינות מערביות. אולי בגלל שזו תרבות פחות מוכרת לנו ואולי בגלל שהמרחקים גדולים כל כך. התחלנו בבחירת מלונות ומשם למספר אתרים שאנחנו רוצים להיות בהם.

נסיעה עם ילדים או אם נדייק עם מתבגרים, תמיד מאתגרת. השארנו זמן ברור גם לקניות. בהתחלה זה נראה בזבוז זמן, בהמשך הבנו שהקניות עוזרת גם הן להבין חלק מסין ומהתרבות בה.

לפני שנוסעים כדאי לדעת ש…

שירותים: השירותים בסין הם שירותי "בול פגיעה" ברוב המקומות. אתם צריכים להיות מוכנים לכך שזה מה שתמצאו אם תחפשו שירותים במהלך הטיול. לפעמים ישנם שירותי נכים שבהם ישנה אסלה. קחו נשימה עמוקה (או בעצם עדיף לסתום את האף) ותעברו את זה כחוויה נוספת.

גם השירותים הם חוויה. אין ספק שאימנו את שרירי הרגלים

אוכל: האוכל בסין חריף וכשאומרים חריף לא מתכוונים לחריפות של סחוג אלא חריף כזה שישרוף לכם את הלשון ויצא כעשן מהאזנים. גם אם אתם אמיצים- בקשו את החריף בצד (אם תצליחו להסביר להם באנגלית)

הסינים לא יודעים אנגלית– לא זו לא אגדה הם באמת לא מבינים אתכם. ממליצה בחום להכין רשימת מילים חשובות כמו שירותים, חריף ואם אתם צמחונים למשל אז – ללא בשר ולתרגם אותם לסינית. עוד מומלץ להוריד אפליקציית תרגום. קחו אתכם כרטיס מהמלון שבו כתבו בסינית את שם המלון וכרטיס עם שם המקומות שרציתם להגיע אליהם. זה תמיד עובד.

תחבורה: הרכבת התחתית מאד יעילה אבל גם עמוסה באופן שקשה לדמיין יש שעות שתראו אלפי אנשים יוצאים מהרכבת. תנו יש לילדים, שימו לב לסימונים. המוניות גם הן בסדר. הנהגים מפעילים מונה. אם תזמינו מונית מהמלון תראו שהכל קל ומסודר.

מדריך או טיול לבד? שאלה טובה וקשורה אליכם בלבד. אני הורדתי קצת הסברים שמצאתי והגעתי לכל מקום עם הסבר על מה רואים. יכול להיות שמדריך היה מסביר יותר אבל לפעמים הכל כל כך הציף שלא בטוחה שהיינו מקשיבים. במקביל חלק מההנאה היתה ללכת פשוט ברחובות, להכיר את החיים בערים וללכת לאיבוד באיזה פארק. מה שבטוח שמודד הצעדים שלנו היה מאושר כי כולנו עברנו את מכסת הצעדים כבר באמצע היום.

קניות: אם אתם חובבי אלי אקספרס אז הגעתם למקום הנכון. תמצאו כאן הכל מנעלים ועד מצלמות. צריך לדעת איפה לקנות וכמובן להתמקח לגמרי על הכל. זה מוזר לנו אבל זה חלק מהמשחק.

אין גוגל אין גימייל ולא- גם אין פייסבוק: לכל מי שרגיל לטייל כמונו ולסמוך על הגוגל, מפות והסברים, כדאי לדעת שכל זה לא תקף בסין. הגוגל חסום ואיתו וגל מפות, גימייל וגם פייסבוק. מה עושים? מורידים מהארץ VPN למחשב ולטלפון ויוצאי איתם. זה עובד. אבל חשוב להוריד את האפליקציה או התוכנה בארץ.

מסלול טיול מהיר בסין:

נחתנו אחרי טיסה ישירה של הינן בביג'ין בשעת בוקר, אם ניתן לקרוא ל 5 וחצי בבוקר, בוקר. מעבר הגבול, כמו הכל בסין, קצת איטי אבל אספנו את המזוודות והמשכנו ישר לנסיעה שהזמנו מהארץ לחומה הגדולה.

הדרך משדה התעופה עברה על רובנו בנמנום אבל מי שהביט מהחלון ראה נופים אין סופיים, שדות וקצת כפרים ובעיקר שמיים אפורים לגמרי. זה כנראה יהיה בכל הטיול- שמיים אפורים וראות די גרועה.

לחומה הגדולה יש מספר מקומות לעלייה ותצפית, חלק לעלייה ברגל וחלק עם רכבל. למעשה מדובר על מספר חומות שונות שנבנו בתקופות שונות ולא בקיר אחד ארוך ובחומה שמשתרעת לאורך של 8,851 ק"מ במצטבר. התיירים מגיעים לחלק מסוים בחומה ארוכה שנבנתה וניתן להגיע ל 3 מקומות מתויירים לעלייה. אנחנו בחרנו באזור מסויים בו יש מגלשות הרים לירידה ועלייה במרכבל (ניתן גם לרדת ברכבל) לאוהבי הליכה ניתן לעלות ברגל ולחשוב על מליוני הסינים שעלו את כל הדרך עם אבנים ע הגב, לבניית החומה.

החומה הגדולה- עולים ברכבל ויורדים במגלשות הרים

העלייה התבצעה ברכבל. שם טיילנו על החומה עצמה והירידה כללה רכבל או מגלשות הדומות למגלשות הרים באירופה או בצוק מנרה. הנוף מהחומה מרהיב ושווה לא להתעצל ולטייל קצת על החומה ולרדת ולעלות במדרגות הרבות בה.

אל תוותרו על הליכה על החומה

ההמשך היה לקברי שושלת מינג. השושלת הגדולה מלכה בסין ולאחר הקמת העיר האסורה (עוד נגיע אליה בהמשך) הם בנו מתחם קבורה. הדרך אל הקברים מרשימה ונקראת דרך הרוחות  (שן דאו, Shen dao). אנחנו בחרנו להיות בה ובמתחם הגן הגדול ולא להגיע לקברים עצמם, אבל כדאי לדעת שבאתר גם קבורות  נשות הקיסרים ופילגשות קיסריות שהועלו כקורבן. החלק המעניין הוא החלק עם פסלי שיש של בעלי חיים, יצורים מיתולוגיים שלהם משמעות בשמירה על שושלת המלוכה. שווה ללכת ולהבין מי היו האנשים ומהם הפסלים.

משם המשכנו למפעל אבני הגייד, הירוקות. המפעל יפה, המחירים מתאימים למלכודת תיירים ואם אתם לחוצים בזמן ניתן בהחלט לוותר על החוויה.

ההמשך היה ישירות למלון בביגין שנבחר עוד מהארץ. כיוון שנסענו כמשפחה העדפנו מלון דירות על פיצול מ 2 או 3 חדרים. הבחירה הייתה במלון הזה, שהתברר כנקי, מרווח מאד ונעים. המיקום יחסית מרכזי ונוח. צמוד לתחתית העמוסה של ביג'ין.

המלון שלנו בביגין

את הערב בילינו בטיול באזור, חיפוש מסעדנה נחמדה וארוחת ערב והיכרות עם הסביבה.

הכל מנצנץ בערב בכל מקום

יום שני – כל מה שחייבים לעשת בביג'ין באזור אחד

מקדש השמיים

התחלנו את היום במקדש השמיים. מדובר בפארק גדול שנראה קצת כמו מתחם בית אבות לפנסיונרים. מקבצים של אנשים מבוגרים שרים, מנגנים, עורכים מופעי חרבות והכי הכי – מתאמנים בטאי צ'י. מדובר בפארק המשתרע על פני שטח של 2,670 דונם, במרכזו אחד המקדשים המעניינים והחשובים שבעיר. המקדש נבנה ב-1420 עם בניית העיר האסורה, על ידי שושלת מינג והוא הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו.

מתרגלים טא צי בפארק. דרך מושלמת לפתוח את הבוקר

מה כדאי לעשות? ניתן להסתובב בפארק עצמו, להצטרף לפעילויות. אנחנו עשינו טאי צי בבוקר ותתפלאו כמה זה מושלם וגורם להרגשה טובה. ניתן גם להיכנס למקדשים עצמם. בכניסה יש לקנות כרטיסים. ניתן לקנות כרטיס לפארק או כרטיס משולב למקדשים.

אימונים שוני הפארק, גם של חרבות ולחימה.

העיר האסורה וכיכר טיאן אלמן

בחיפוש העיר האסורה הגענו למתחם מעניין ומקסים של חנויות ואוכל. הוא נמצא צפונית לכיכר טיאן אלמן. גילינו שההסתכלות בחנויות, בפיסול סוכר, בניחושים מה האוכל שאנחנו רואים וסתם האווירה, העבירה לנו כמה שעות טובות. בסופו של דבר אחרי טעימות הילדים בחרו לסיים ארוחה במקדונלדס.

כיכר כיכר טיאן היא אחת הכיכרות הגדולות בעולם וטוענים שניתן להכניס לתוכה. הכיכר מוקפת מכל צדדיה במבנים מרכזיים: בית המפלגה, שעליו מתנוסס סמל סין ומולו מבנה המכיל מוזיאונים להיסטוריה של סין. אל תשכחו להגיע עם דרכון לכניסה שכוללת בידוק בטחוני.

משם המשכנו לעיר האסורה הצמודה. חשוב לדעת שיש למקום כמות מוגבלת של אנשים שלהם מוצר להיכנס בכל יום. ברגע שהמכסה מולתה אתם יוצאים החוצה. העיר עצמה נבנתה על ידי שושלת מינג. אסור היה לצאת או להיכנס לעיר ללא אישור של הקיסר עצמו.

בכיכר שוטרים וחיילים. זה הזמן לחפש חילופי משמר

שוק האוכל

הכניסה לשוק האוכל קצת מסתתרת – ככה זה נראה

החוויה מעניינת אבל לא מיועדת לבעלי לב חלש, רגישים לריחות או לטעמים? צמחונים? וותרו. השוק מלא בשיפודים שונים של עקרבים, תולעי משי ואפילו צבי ים או אפרוחי ברווז, כמו שהם משופדים.

ניתן למצוא כאן הכל. הילדים טנו שזה מרגיש כמו בתוכנית ראליטי בפרק על אוכל

ניתן למצוא גם גלידות שונות, רובן על בסיס קוקוס או יוגורט. לצמחונים יש אגרול טעימים ותירס. השוק לא גדול אבל צפוף מאד ועמוס בריחות חריפים ולא תמיד מוכרים לנו.

מצאנו גלידות טעימות

ביציאה מהשוק ישנו מתחם גדול של קניונים וחנויות מותגים גדולות. ויקטוריה סיקרט, אדידס, שאנל, אל ועוד חנויות אוכל שונות.

יום שלישי

מקדש הלאמה雍和

זה המקום להבין קצת על הדתות בסין. מדובר במקדש בודהיטי מעניין ומקסים. בכניסה (לאחר שתשלמו לכרטיסים) ניתן לקחת קטורת ולהדליק בפנים. יש במתחם הגדול מספר רב של חדרים ובכל אחד מהם בודהת שונות ומקום תפילה שונה. אל תפספסו את הבודהה הגדולה שפוסלה כולה מגזע עץ אחד והיא בגובה של 18 מטרים.

עברו בין החדרים ותיהנו מהשקט ומפסלי בודהה

שוק המשי- יש כאן הכל אבל משי כמעט שלא תמצאו. מדובר על 6 קומות של קניות ובכל קומה משהו שונה. נעליים, בגדים, תכשיטים ועוד. הרעיון כאן שהמוכר זורק מחיר ואתם מתווכחים. יש הטוענים שהמחירים סתמיים ואפשר לקנות דברים גם ב 20% מהמחיר המקורי.

ממליצה מאד להגיע לשם עם רשימה ולהיות ממוקדים ולא לבלות שעות במקום. אם אתם צריכים חליפה יתפרו לכם אותה שם או תוכלו לקנות. גם מעילים מיוחדים, שמלות ערב ועוד.

יום רביעי – נסיעה לשנגחאי

נסיעה מביגין לשגנחאי. מדובר בנסיעה לא קצרה וניתן לעבור אותה בטיסה או בחוויה מיוחדת של רכבת מהירה. מדובר באחת מהרכבות המהירות בעולם, נוסעת במהירות של כמעט 400 קמ"ש ומגיעה מביג'ין לשנגחאי ב 4 שעות.

נסיעה ברכבת- כדאי לדעת ש…

• חייבים להזמין כרטיסים מראש ולבחור מקומות. אי אפשר פשוט להגיע ולקנות כרטיס. יש מספר מקומות להזמין כרטיסים. ניתן להזמין עד 5 בכל פעם.
  • אנחנו הזמנו באתר CTRIP יש עוד אתרים. ההזמנה היא של רכבת G המהירה
  • מדובר בטרמינל אמיתי, ממש כמו זה של מטוסים. יש בידוק בטחוני ואיסוף כרטיסים, למי שלא ביקש שישלחו לו למלון או אסף קודם- כדאי להגיע קצת לפני כדי לאסוף כרטיסים ובכלל להתאפס
  • יש מקום למזוודות
  • ברכבת יש דילות המוכרות שתייה וחטיפים ומקום בו ניתן למלא מנות חמות במים חמים.

שנגחאי

שנגחאי היא עיר שהייתה שנים רבות תחת ממשל בריטי ואת זה ניתן לראות. היא מודרנית ולמעשה חלקים ממנה יזכירו לכם את מנהטן. קו רקיע מטורף, גורדי שחקים ענקיים ובלילה הכל נצבע באורות שונים. ניסינו למצות אותה ואלו המקומות המרכזיים:

כיכר העם– זוהי הכיכר הציבורית הגדולה ביותר בשנגחאי, שמסביבה ניצבים מספר מבנים חשובים, ביניהם התיאטרון העירוני, בניין העירייה ומוזיאון שנגחאי. משם הסתובבנו בעיר וגילינו עיר מערבים עם סמטאות סיניות, רחובות ענקיים והמון אופנועים שחוצים כל כביש במהירות.

הרובע הצרפתי– מומלץ בערב. הוא אחד היפים ואם הבנו נכון גם היקרים ביותר בעולם. יש שם חנויות ומסעדות. אנחנו ישבנו בגודייבה על גלידה ושוקולדים.

טיילת באנד (The Bund)– אחד המקומות המתויירים ביותר. הטיילת כוללת מצג אחד בתים שנבנו בתקופה בה הבריטים שלטו על שנגחאי ומצד שני גורדי שחקים שנבנו החל משנת 1980 בעיר והפכו את קו הרגיע שלה למשהו מרהיב בלילה הכל מואר במופע אורות מיוחד שמשתנה. אנחנו בילינו שם משעות אחה"צ המאוחרות ועד הלילה.

אפשר לקחת סיור בסוף הטייילת בסירה על נהר החואנגפו שחוצה את שני חלקי העיר. אפשר גם לעבור את הנהר במעבורת או דרך מנהרה בקרוניות.

יו יואן –  מדובר בגן שנראה די קטן בהתחלה אבל הוא ד גדול. הגן נמצא ברובע ההיסטורי של שנגחאי, ששווה לטייל בו ולהשקיע בבחינת הבתים היפים והמרשימים. מבחינת שנגחאי המודרננית הוא השריד האחרון שנותר מהעיר המקורית, שישבה בתוך חומות. גני יו (Yu Yuan), נבנו במאה ה-16. מסביב שוק קטן והרבה חנויות אוכל שונות. המקום שווה טיול של בוקר שלם.

בכניסה לגנים יש לשם בקופות. הטיול בגנים כולל כניסה לבתים ובעיקר חוויה של גן מטופח ושונה מכל מה שאנחנו מכירים בארץ.

עולם המים (Shanghai Ocean Aquarium)האקווריום הגדול מסוגו בכל אסיה ואחד הגדולים בעולם. הוא מתחיל באקווריומים רגילים של דגים וממשיך בחיות מיוחדות כרישים ועד. האקווריום נמצא 13 מטר מתחת לפני האדמה. הגענו אליו דרך המנהרה עם הקרוניות, שיוצאת מעבר לנהר. ניתן להגיע לאזור גם עם מעבורת.

גם עם ילדים גדולים האקווריום הוא חוויה

אזור זה של העיר מרהיב ונראה מערבי לגמרי. יש שם תצפית על העיר מבניין הטלוויזיה (או בשמו השני בניין הפנינה)

גורדי שחקים בשנגחאי

כדאי לדעת ש….

בעיר מוזאונים רבים- כמו מוזאון המדע, מוזאון כוחות ההצלה, מוזאון הרכבות ועוד. אנחנו ויתרנו עליהם כיוון שהרוב מיועדים לקטנים יותר. אבל אם יש לכם ילדים צעירים שווה לקרוא על המוזאונים ואולי גם להגיע לשם.

מלון: בחרנו שוב במלון דירות כדי לא להתפצל בין חדרים. בחירה שהתבררה כמוצלחת. המלון היה נקי, ארוחת בוקר מגוונת אבל לא תמיד באוכל מאד מערבי (כן תמצאו לחם, ריבה וקורנפלקס)  וכמובן הרבה מרקים, דייסות ועוד מאכלים שונים. המיקום שלו היה מוצלח ומרכזי מאד.

המלון שלנו בשנגחאי

דיסני:

מודה שהייתה התלבטות לא קטנה האם להגיע לדיסני. מדובר על הדיסני החדש ביותר והיחידי שנפתח בעשור הנוכחי בעולם, אבל גם קטן יחסית ועמוס, כי מיליארד וחצי סינים לא מאכזבים. בחרנו לישון במלון של צעצוע של סיפור. מלון מתוק להפליא, כמו כל המלונות של דיסני. יש אפשרות להזמין חדרים עם דלת מקשרת. ארוחת בוקר טעימה ומאד מגוונת יחס נעים. הצאק אין ארך זמן רב כי שוב האנגלית לא משהו, אבל החוויה בדיסני תמיד גורמת לכולם לחייך.

הפארק עצמו עמוס ורצוי להגיע ממש מוקדם. המתקנים החשובים הם הטרונים- מתקן שאין בשום מקום אחר וגרם לי לבחילה רצינית, אבל לילדים לשמחה גדולה. והפיראטים שהוא מתקן יפה, מוכר אבל כאן הוא עשוי מהולוגרמות.

מחוץ לפארק יש מתחם של וילאג' ושם יש אפשרויות גדולות יותר לאוכל. מומלץ לצאת ולאכול שם. שם יש גם חנות גדולה.

משם אספנו את המזוודות וטסנו חזרה לארץ יודעים שנשארו לנו המון דברים לעשות כאן!

פורסם ע"י

אמא לארבעה הכי מקסימים בעולם. חיה ונושמת רשתות חברתיות. עורכת תכנים ויועצת אסטרטגית. אוהבת לבשל, לקרוא המון ולארח. לא מפסיקה לכתוב, וחייבת פעם בשבוע, גם בחורף, להגיע לים. מכורה להסתובבויות בחנויות עיצוב ובחנויות וירטואליות. בטוחה שביום ממוצע יש יותר מ 24 שעות וששינה ופחמימות זה לחלשים. מחזיקה 2 קבוצות פייסבוק על חינוך והורות. מייעצת להורים. מתווכחת עם מורים. ובסך הכל את כל היתר אתם יכולים לקרוא כאן. חפש

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )