מצפה רמון: סופ"ש מושלם עם ילדים

סוף שבוע במצפה רמון עם ילדים: כל מה שאפשר לעשות בסופש אחד דחוף ואקסטרים במיוחד

שוב הצלחנו לתאם עם הילדים ולנצל את הסופש הראשון של החופש הגדול לחגוג את סיום השנה, תעודות ובכלל את אווירת החופש שהתחילה.

נסענו מיד לאחר הצלצול האחרון של השנה, העמסנו בגדים קצרים לתיק, בגדי ים וכמובן הרבה בגדים חמים כי הלילה במצפה קריר לגמרי. לא ארזנו אלתוש כי במצפה אין יתושים J

התחנה הראשונה הייתה עצירה מהירה בבאר שבע לאכול ארוחת צהרים ומשם בכביש המוכר לכולנו מהצבא לכיוון מצפה רמון. הגענו ישר למכתש למרכז המבקרים לסנפלינג שתאמנו מראש. למעשה כל הפעילויות תוכננו ותואמו מראש.

סנפלינג הוא חוויה מעניינת ואם עוד לא עשיתם- זה הזמן להתנסות. אנחנו בחרנו בפעילות של גלישה מהמצוק של כשעה. אפשר לבחור גלישה אתגרית יותר, תלוי בגיל הילדים ובהיכרות שלהם עם העניין. בגדול גם אם אין לכם ניסיון זה המקום ללמוד – הגלישה כוללת הסברים וכמובן מדריך צמוד שמלווה ועוזר בכל רגע ורגע. אנחנו היינו עם המדריכה מרים, שעזרה והיתה סבלנית גם לקטנים

סנפלינג מהמצוק לתוך המכתש זו בהחלט חוויה

משם לקחנו את הרכבים לעבר מסלול חץ וקשת. מדובר על פעילות מעניינת של כשעה וחצי, הכוללת מסלול של קמ וחצי בערך ובו מטרות. לפני הכל לומדים לכוון ולירות ולהכין כמה רחוק החיצים מגיעים. זה מתאים לקבוצות ולמשפחות. חץ וקשת שאותו הדריך יעקב היה מעניין והשאיר טעם של עוד. מומלץ לילדים בני 7 ומעלה וכמובן למבוגרים.

קודם לומדים לכוון אחכ ממשיכים למסלול. מומלץ

אחרי שעות של פעילות צריך לנוח לא? אז לא ממש – עצרנו במלון (ישנו בפונדק רמון ) והתארגנו על ארוחת ערב מהירה ומשם יצאנו לחאן צל מדבר לתצפית כוכבים שהעביר נדב.

רק כשמגיעים למצפה רמון מבינים עד כמה בשמיים של אזור המרכז לא ניתן לראות כוכבים או שמים בהירים. על המצוק ליד המכתש ניתן באמת לראות כוכבים, ליהנות ולהבין מה קורה בשמיים שלנו בהמשך התצפית לוותה בצפייה בטלסקופים גדולים והתייחסות לסוגי כוכבים.

היה מרתק ומאד ולמעשה זה פרומו למה צפוי בסוף החודש. השנה, יחול  ליקוי ירח – בערב חג האהבה (טו' באב) החל ב-  27 ליולי. מה שיאפיין את הערב זו תופעה מופלאה של ליקוי ירח המתרחשת  ונגלית פעם  ב- 20 שנה. דווקא השנה, יימשך הליקוי המלא לזמן ממושך במיוחד ויארך כשעתיים. לכבוד הליקוי המעניין והנדיר, יתקיים ערב עם מגוון פעילויות ייחודיות למשפחות וזוגות – "ירח מאוהב" במכתש רמון. הפעילויות החווייתיות בערב זה יעסקו סביב ליקוי ירח המותאמות לזוגות ומשפחות. בכל נקודות התצפית יתקיימו תצפיות טלסקופים מלוות בהרצאות, והסברים בנושאי אסטרונומיה והרצאה על "סיפורה של החללית הישראלית הראשונה לירח – SPACEIL המתוכננת לשיגור בסוף השנה.

אחרי תצפית ויין חזרנו לחדר במלון לישנה והכנות לבוקר. הבטחנו סופש עמוס וחוויתי לילדים אז קיימנו. הערנו את כולם בשעה המוקדמת מאד 8 וחצי, יצאנו לאכול והמשכנו לטיול ג'יפים. קיבלנו המלצות על גלעד ויצאנו איתו 2 משפחות לסיור של שעתיים במכתש. אני מודה שאחרי כל כך הרבה טיולים לא חשבתי שהוא יחדש לי במשהו אבל מסתבר שהסיור היה מוצלח ביותר והביא אותנו למקומות פחות מתויירים בליווי הסברים מצוינים של גלעד ואפי בג'יפ השני.

מומלצת מאד להכיר את המכתש ככה וליהנות קצת מידע שונה וממקומות אחרים. רחצנו ידיים עם צמחי המדבר, צבענו את עצמנו בצבעים ובעיקר היכרנו פינות חדשות.

גלעד לא רק מדריך הוא גם צלם. יצאו לנו תמונות נהדרות

כמובן שלא סיימנו את המסע. אחרי סיור ג'יפים לקחנו את הילדים במכוניות הפרטיות לטבילה בגבים. בנגב יש מים, רק צריך לדעת איפה הם נמצאים וטבילה בגב מים קרירים מצוינת. חוויה מוצלחת וקצת שונה. כרגע יש מים באזור החולות הצבעוניים ובאזור הפארק המשוקם בהמשך לגשר רמון.

יש מים במדבר רק צריך לדעת איפה ולהכנס במקומות הנכונים

אחרי שהילדים נהנו, וגם אנחנו, קפצנו חזרה לחאן צל מדבר לביקור וקניית יין. מצאנו את עצמנו יושבים עם זיו ומיה, מנהלי המקום, עם בירה קרה ויינות צופים בנוף ונושמים לפני החזרה למרכז הלח.

יין בחאן צל מדבר. גם טעים והנוף מושלם
  • לאור השאלות- לא הוזמנתי על ידי היחצ, זו נסיעה אישית שלי למצפה רמון 🙂

טלפונים ולינקים למי שמעוניין

טיול ג'יפים בראשית חוויה מדברית וסנפלינג- גלעד קוטון – 0585703074

יעקב חץ וקשת- אל תשלחו ווטסאפ אלא סמס – 0505344598

סיורים ותצפית כוכבים בחאן צל מדבר – זיו ספקטור – 0546277413

פורסם ע"י

אמא לארבעה הכי מקסימים בעולם. חיה ונושמת רשתות חברתיות. עורכת תכנים ויועצת אסטרטגית. אוהבת לבשל, לקרוא המון ולארח. לא מפסיקה לכתוב, וחייבת פעם בשבוע, גם בחורף, להגיע לים. מכורה להסתובבויות בחנויות עיצוב ובחנויות וירטואליות. בטוחה שביום ממוצע יש יותר מ 24 שעות וששינה ופחמימות זה לחלשים. מחזיקה 2 קבוצות פייסבוק על חינוך והורות. מייעצת להורים. מתווכחת עם מורים. ובסך הכל את כל היתר אתם יכולים לקרוא כאן. חפש

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )