לונדון עם ילדים

מסלול טיול של 5 ימים בלונדון עם ילדים ומתבגרים

היעד הפעם היה לונדון. לא היו לנו הרבה ימים לטיול אבל הצלחנו לתאם עם כולם ולצאת לטיול קצר בסוכות. מזג האוויר היה קריר אבל שמשי, ולמעשה בכל הימים לא ירד גשם שזה נדיר. אם יד על הלב לונדון לא הייתה ברשימת המשאלות שלי. בקרתי בה פעם וזה נראה לי מספיק. אבל טיול עם ילדים הוא תמיד שונה ומחייב לאתגר את עצמנו קצת. הפעם, לעומת טיולים אחרים, תכננו מסלול כי מסתבר שלונדון עמוסה כל השנה ואם לא מזמינים מראש כרטיסים לחלק מהמקומות, תגלו תורים ארוכים או פשוט שהכרטיסים סולד האוט.

יום ראשון – כל מה שחשוב ברחוב לונדוני אחד

נחתנו בלילה כך שהתעוררנו לבוקר שמשי התחלנו את היום הראשון בבית קפה מקומי על כריכים וצעדנו לארמון בקינגהם. בארמון מתקיימים סיורים שוויתרנו עליהם וטקס חילופי המשמרות. הטקס מתקיים בימים קבועים המתפרסמים באתר הארמון.

משם טיילנו בפרק סנט ג'ימס לכיוון דאונינג 10 והפרלמנט. הפארק מקסים וגדול. יש בו פינות שונות, המון ברווזים וברבורים וכמובן סנאים.

הפארק מקסים ומעניין ואם יש לכם ילדים קטנים זה הזמן לשבת על ספסל ולראות ברווזים סנאים וציפורים

בשעה 11:00 בבוקר התייצבנו באורוות המלכה, שנמצאות ליד דאונינג 10 לטקס החלפת משמרות הסוסים. למעשה מדובר בטקס דומה קצת לחילופי המשמרות בארמון אבל הרבה פחות צפוף ואינטימי. הסוסים נעמדים בשורה ועליהם רוכבים שומרים. כולם לבושים כמיטב המסורת האנגלית. שווה לראות את החילופים בחלק האחורי של האורוות ואז לעבור לכניסה שם מתבצע החילוף. ניתן להצטלם עם השומר והסוס לאחר הטקס. בסך הכל הוגדר כנחמד. פרטים נוספים כאן

החלפת משמרות לארוות המלכה

מהאורוות הגענו לחדר המלחמה של צ'רצ'יל– מדובר בבונקר גדול הכולל עשרות חדרים, ובו מתוארת תקופת מלחמת העולם השנייה בלונדון והעמידה של צ'רצ'יל מול הנאצים. למעשה ניהול המלחמה כולה עד הניצחון נערך שם מתחת לאדמה. זמן מצוין להכניס קצת היסטוריה בילדים ולדבר על מלחמת העולם השנייה. הסיור אישי, ללא מדריך אלא עם מדריך שמע מפורט, שקיים גם בתרגום לעברית. אנחנו בילינו שם כשעה וחצי. ניתן ומומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מהתור הארוך.

חדר המלחמה של צ'רצ'יל התגלה כמעניין עם אפשרות למדריך קולי בעברית

london eye – לונדון איי

יצאו מהחדרים מתחת לאדמה הישר לשמש הקרירה של לונדון ולכיוון הביג בן שהתגלה בשיפוצים ולגשר לעבר לונדון איי. מדובר בגלגל הענק של לונדון שנמצא שם כבר שנים ומהווה אטרקציה תיירותית אהובה. חצי שעה בקפסולה שקופה שבה ניתן לראות את כל לונדון. ניתן לשבת וניתן לעמוד ובעיקר להצטלם. אני לא בטוחה שזו תהפוך לחוויה של הטיול אבל אנחנו כבר כאן, אז לא נעלה?

הגענו לגלגל הענק עם הנף הכי יפה שיש

גם כאן כדאי לקנות כרטיסים מראש, זה מקצר את התור או לקנות כרטיס משולב (יש עם מאדם טוסו ויש כרטיס משולב על עוד אטרקציות אחרות. זה מוזיל את העלויות וכמובן מאפשר לכם להגיע עם ההזמנה ולא לעמוד בתור. כרטיסים נרכשו באתר של לונדון איי ישירות

מתחת ללונדון איי דגמנו את הגלידה הטעימה בדוכן למטה. היה טעים בעיקר אם תנסו טעמים שונים.

אחת הגלידות שאכלנו זאת ליד לונדון איי

חשבנו לחזור למלון לנוח אבל לילדים וגם לנו היה כוח אז המשכנו להסתובב לכיוון כיכר טרפלגר זוהי הכיכר המרכזית בלונדון. הכיכר מנציחה את ניצחונה של בריטניה על צרפת בקרב טרפלגר בשנת   1805 . במרכז הכיכר ניצב עמוד נלסון, שעליו פסלו של הלורד אדמירל הוריישו נלסון, מפקד הצי הבריטי בקרב טרפלגר, מוקף על ידי ארבעה אריות. כאן סיימנו את שיעור ההיסטוריה להיום והמשכנו לכיכר פיקדילי הקרובה לסיור חנויות אוכל וכיף.

שיעור היסטוריה מקוצר אבל אנחנו לא יכולנו לא להתלהב מהאוטובוסים האדומים

אי אפשר לונדון בלי מיוזיקאל. את היום סיימנו במחזמר ויקד. כמה מילים על מיוזיקל בלונדון- המבחר עצום ומסתבר שכולם מומלצים וטובים. אם הילדים דוברי אנגלית טובה אתם יכולים לבחור משהו מאתגר יותר מהמחזות המוכרים. בכל מרה יש שתי אפשרויות לרכוש כרטיסים- מראש דרך האתרים השונים או באותו היום בבוקר

יום שני מגריניץ למאדם טוסו

אחרי ההספק של היום הראשון יצאנו חדורי מוטיבציה למרתון נוסף. כאן קצת הסתבכנו. לעומת היום הראשון שכולו הליכה ברגל כאן היינו זקוקים לטיוב והורדנו מראש את אפליקציית אויסטר לנסיעה ויצאנו לטמזה לשיט לגריניץ. מסתבר שהאפליקציה לא עבדה ונאלצנו לחזור לתחנת רכבת להוצאת כרטיסי אויסטר ומשם חזרה לשיט.

גריניץ' הוא כפר מקסים בדרום מזרח לונדון. הכפר גריניץ' מוכר בזכות מצפה הכוכבים המלכותי המפורסם, שניצב בראש גבעה (כן כן… יש הליכה). מצפה כוכבים העניק לגריניץ' את מיקומו הגאוגרפי הייחודי -קו האורך 0. הגענו בשיט מקסים שבו ראינו אתרים בלונדון לכפר המקסים הזה. במקום 2 מוזאונים חינמיים – הראשון על כלי שיט והשני על המלכה. כמובן על ראש הגבעה מצפה הכוכבים. מראש הגבעה הנוף פשוט מרהיב ובכפר עצמו אוסף מסעדות מוצלח ומגוון מאד.

איך מגיעים לגריניץ'?

הדרך בה אנחנו בחרנו היא שייט בתמזה. ניתן גם לעשות את הנסיעה ברכבל ואז מגיעים לתחנה רחוקה יותר ויש ללכת ברגל עד למקום עצמו. יש גם רכבת. עם כרטיס האויסטר ניתן להגיע בכל הדרכים הללו.

התחנה הבאה- מאדאם טוסו.

מגריניץ' יצאנו ברכבת למאדם טוסו. הגעתי לפחות אני אישית, קצת סקפטית. זה מסוג האטרקציות שאני מנסה לדלג עליהן בטיולים אבל מסתבר שהמקום מקסים אם כי קצת עמוס. גם כאן מומלץ עד חובה לקנות כאטיסים מראש. זה גם זול יותר (כרטיס משולב עם לונדון איי) וגם חוסך תור בכניסה. אל תדלגו על נסיעה במכוניות/קרונות והיכרות עם לונדון וגם לא על הסרט בסיום.

פנו למקום לפחות שעה וחצי והמון מקום במצלמה.

ריג'נט פארק THE REGENT'S PARK סמוך למוזיאון השעווה, מעבר לכביש נמצא ריג'נט פארק. מדובר בפארק מרשים ממש. מדשאות דשא, כמובן סנאים והמון פינות לשבת וליהנות מהירוק ירוק הזה שמסביב. טיילנו במקום והבנו איך כשיש פארק מהמם כזה ליד הבית יש גם חשק לעשות ספורט, לרוץ ולנשום.

מעבר חציה Abbey Road – תחנה אחרונה להיום, במסגרת אהבת המוזיקה של חלקנו- מעבר החצייה המוכר מצילום התקליט של החיפושיות. מסתבר שרוב הזמן המכוניות נותנות להצטלם ועוצרות.

חזרנו לאכול בציינה טאון ובפיקדילי שוב. ציינה טאון הוא אזור נחמד. אבל כיוון שהיינו בסין החוויה הייתה פחות מרשימה

ציינה טאון בלונדון צמוד לפיקדילי

יום שלישי קניות ותרבות

בריטיש מוזיאון: התלבטנו לגבי ביקור במוזאונים. בסך הכל לונדון עשירה במוזאונים לילדים ולמבוגרים והבחירה הייתה שלנו לאחר התלבטויות. אם לא הייתם במוזאון הטבע במקומות אחרים אולי כדאי להמיר לשם. בריטיש מוזיאון אוסף את העתיקות מכל העולם, יש שיקראו לו שוד העתיקות הגדול. המקום ענקי ואם יש לכם מעט זמן קחו את המפה ולכו בעקבות 10 המוצגים הכי מוכרים. מומיות ממצרים, אבל הרוזטה ועוד.

אפשרות לשוטט או ללעת לפי המדריך

מתרבות לקניות- טיול עם מתבגרים אז כדי לרצות את כולם ממליצה מאד לפנות זמן ברור לקניות. מהמוזאון המשכנו בהליכה קצרה ממש לאוקספורד סטריט ולפירמרק שנמצא 7 דקות מהמוזאון.

יום רביעי- הארי פוטר

עברנו את אמצע הטיול ורשימת המקומות שרצינו להיות בהן ארוכה ממש. החלטנו להתחיל את היום בקמדן מרקט קמדן מרקט הוא מתחם של מספר שווקים, המרכזי שבהם הוא שוק קמדן לוק. המקום נפתח בשעה 10 אבל אנחנו הגענו קצת קודם לארוחת בוקר באטרקציה התיירותית חנות קורנפלקס. הילדים בחרו ובאינסטגרם זה נראה מבטיח. בפועל אתם מקבלים קערות קורנפלקס ממבחר גדול ובקבוק חלב (יש גם סויה וחלב שקדים) המקום מעוצב מקסים כיאה למלכודת תיירים.

סיריאל קילר- לא חייבים אבל נחמד לילדים

משם המשכנו להסתובב בעיקר באזור התעלות. תכננו לעשות את זה לאחר מאדם טוסו – ללכת מוונציה הקטנה עד קמדן מרקט, אבל השוק נסגר בשעה 6 ולא הספקנו. אם תתכננו את הזמן נכון שווה לצאת ממדאם טוסו דרך ריג'נט פארק  וונציה הקטנה לקמדן מרקט.

אכלנו בקמדן והאוכל היה מוצלח ביותר, בעיקר לחובבי בשר שונים. למרות שם המבחר הצמחוני היה גדול וטעים.

הארי פוטר

מבחינת הילדים גולת הכותרת של הטיול – סיור באולפני הארי פוטר. מדובר באולפנים המקוריים ובהם הכל פשוט הכל על ארי פוטר. מהתלבושות, אפקטים וכמובן מקומות הצילום.

למי מומלץ להגיע להארי פוטר?

לכל מי שקרא את ספרי הארי פוטר וראה את הסרטים. כל ההליכה באולפנים מבוססת על כך שמכירים את הסרטים והדמויות, מתלהבים מהסצנות.

כרטיסים להארי פוטר:

חייבים להזמין כרטיסים מראש למקום ולא לחכות לרגע האחרון. הכרטיסים נמכרים לפ שעת הכניסה למקום ואין הגבלה של זמן. תוכלו להגיע לשעה או ל 6 שעות. אנחנו הזמנו כרטיסים מהאתר הרשמי של האולפנים

דרכי הגעה להארי פוטר בלונדון:

ניתן להגיע ברכבת ומשם שאטל. הרכבת תעלה לכם לפי הכרטיס שיש לכם והשאטל עולה 2.5 לירות סטרלינג לנסיעה הלוך חזור. ניתן גם לרכוש מראש כרטיס יקר יותר הכולל גם נסיעה באוטובוס. אנחנו הגענו לתחנת הרכבת ולקחנו רכבת לאולפנים. בכל מקום ידעו להסביר לכם ולהראות מהי הרכבת הנכונה

נהג הרכבת היה נחמד ושינה את השלט לכבודנו

כמה זמן אורך ביקור בהארי פוטר?

אין הגבלה או סיור מאורגן לאולפנים. הכניסה מלווה במדריך ואחר כך ניתן להסתובב לבד או לשמוע סברים של מדריכים בתחנות שונות. אנחנו היינו כ 4 שעות. אישית מכירה כאלה שבילו שם גם 6 שעוות ואחרים שמיצו לאחר שעתיים. הכל תלוי במידת ההתלהבות שלכם מהארי פוטר.

טיפ קטן- בפרימרק תוכלו למצוא בגדים ומצעים ועוד דברים מעניינים של הארי פוטר במחירים שווים לגמרי. מי שחייב לחזור עם משהו לבית זה זול יותר מהאולפנים. אבל אין שם הכל.

יום חמישי ואחרון- רגע לפני שחוזרים הביתה:

כשתכננו את הטיול הבנו שאנחנו חייבים להגיע לשורדיץ ולהבין קצת על אמנות הרחוב בשכונה המיוחדת הזאת. שוורדיץ היא השכונה החמה של לונדון. משכונת מהגרים די נחשלת היא הפכה למתחם מיוחד של גלריות ומגורי צעירים ועשירים. השכונה עצמה נשארה בנויה ברובה מבתים אנגליים מקוריים וממתחמי תעשייה שהוסבו בשנים האחרונות לגלריות וללופטים. גולת הכותרת היא אמנות הרחוב באזור. הבתים מכוסים בגרפיטי מיוחד ובציורים, חלקים חתרניים וחלקם מוזמנים. חגיגה של אמנות מיוחדת.

אנחנו הזמנו סיור פרטי בחברת ארטרנטיב, שהתגלה כבחירה מצוינת. את הסיור העבירה נעם, צלמת ואמנית בעצמה, שהעבירה באופן מדהים את הקסם שברחובות. הסיור של כשעתיים וחצי כלל הליכה ברחובות והסברים על אמנים מקומיים ובינלאומיים שיצרו באזור. מודה שהייתה התלבטות האם לקחת סיור ואם כן האם בעברית או באנגלית. הבחירה בסיור בעברית היתה נכונה לנו. כמו כן ניתן להירשם לסיורים קיימים בקבוצות או להזמין סיורים פרטיים, אולי יקרים יותר אבל הם הופכים לחוויה משפחתית.

למה סיור מאורגן? כי אין סיכוי, גם אם תחרשו את גוגל שעות, שתצליחו להבין את כל הקסם לבד. אמנות רחוב כמו גרפיטי אולי גלויה, אבל הסיפורים מאחורי הציורים חשובים לא פחות בנוסף גילינו אמני רחוב שונים המציירים על פחיות או אפילו על מסטיקים! אין ספק שזה לא משהו שהיינו מגלים לבד. מי שמעוניין- מצרפת קוד הנחה לסיורים שלהם. שוב באמת מומלץ בעיני הקוד ברישום הוא- Porcupine

אמנות רחוב לגמרי לא מה שחשבתם- ציור על מסטיקים של האמן הבריטי בן וילסון

סימנו את הסיור ליד הרחוב הראשי של שורדיץ' רחוב Brick Lane והמשכנו להסתובב שם בין דוכני אוכל שונים ואווירת חגיגה בשוק בריק. ניתן לאכול בשוק עצמו, יש שם שולחנות ומגוון מאכלים בדוכנים. ברחוב המון מסעדות.

מה פספסנו? חנות סוכריות עם סדנאות הכנת סוכריות. נראה מעולה אבל לא הזמנו מקום מראש וויתרנו. שווה בכל מקרה להיכנס ולראות סוכריות מעוצבות

משם אחרי ארוחה טעימה והסתובבות של עוד כשעה וחצי בין הרחובות, מזהים אמני גרפיטי ואמני רחוב שונים, המשכנו לעבר הרכבת והפארק האולימפי למגלשה הגדולה בעולם.

מגלשה ארוכה בעולם:

מדוב על אטרקציה לידים שגם מבוגרים יכולים ליהנות ממנה. המגלשה נבנתה בשנים האחרונות בכפר האולימפי והיא אטרקציה נחמדה, לא מפחידה מדי, שכוללת עלייה מעלית למעלה מגדל וירידה למטה במגלשה. כדאי להזמין כרטיסים מראש כיוון שהמקום רחוק מלונדון עצמה ולא תמיד יש מקומות פנויים. פרטים נוספים כאן

אטרקציה נחמדה ונוף מעניין מהמגלשה הארוכה בעולם. לא לשכוח להזמין מקום מראש

הסיום כלל תערוכה של האמנית המסיקנית פרידה קלו במוזאון V&A. התערוכה לא מציגה כל השנה והכרטיסים אליה אזלו מהר, כך שלמעשה הצלחנו להזמין ברגע האחרון ולבקר בה. שווה לחפש באתרים השונים תערוכות מיוחדות ולהגיע אליהם.

תערוכה מעוררת השראה

קניות בלונדון:

לעומת ערים אחרות באירופה לא מדובר כאן במדינה זולה אלא אפילו יקרה. קניות מרוכזות באזור כיכר פיקדילי, שם תמצאו חנויות מותגים שונות כמו לגו, או מותגי הנעלה, תיקים ועוד. חנות הלגו אגב מרשימה ומעניין להסתובב בה.

אוקספורד סטריט- כל חנויות המותגים והבגדים ברחוב אחד. כמובן ששם תמצאו גם את פרימרק – חנות גדולה 4 קומות לפי נושאים. שם אגב יש מחלקה גדולה של הארי פוטר, למי שמעוניין לקנות גלימות, בגדים או מצעים, במחירים מוצלחים לגמרי.

ליד המגלשה הארוכה נמצא מרכז קניות גדול גם הוא ולפחות כשאנחנו היינו הוא היה עמוס מאד. גם שם ממצאו פרימרק ועד חנויות גדולות כמו דיסני, הנהלה וספורט והמון אוכל. הקניון גדול יחסית ואם אתם מחפשים קניות רחוק מאוקספורד זה המקום. לא בטוחה שהמחירים זולים יותר בחנויות של הרשתות.

טיפים כללים לטיול בלונדון:

מזמינים מראש: מי שקרא עד לכאן הבין שחלק מהדברים יש להזמין מראש. ההזמנה חוסכת לעיתים תור ארוך אבל לפעמים בלי להזמין מראש כרטיסים לא תצליחו להיכנס למקומות שרציתם. נכון שזה מסורבל קצת ומחייבת אתכם להיות מתוכננים ופחות זורמים, אבל לפעמים זה גם יתרון.

כרטיסים משולבים: יש מספר כרטיסים משולבים לאטרקציות ויש הנחות שונות. שווה לפי התאריכים שלכם לחפש ולהבין מה מתאים לכם ולהזמין מראש לפחות לדברים שחשובים לכם. כרטיסים להופעות הזמנו כאן

אוכל בלונדון: גילינו שהאוכל הטוב ביותר נמצא בשווקים. הוא מגוון טעים ובעיקר מאפשר לכל אחד לקחת את מה שמתאים לו, לעומת מסעדות שמחייבות את כולם לסוג מסוים של אוכל. בכלל אוכל רחוב טעים ומגוון. אנחנו דגמנו גם כמה מסעדות אחת מהן הייתה של גיימי אוליבר שהיא לא יקרה ומגוונת גם לילדים.

חפשו את השווקים כי האוכל שם טעים

פורסם ע"י

אמא לארבעה הכי מקסימים בעולם. חיה ונושמת רשתות חברתיות. עורכת תכנים ויועצת אסטרטגית. אוהבת לבשל, לקרוא המון ולארח. לא מפסיקה לכתוב, וחייבת פעם בשבוע, גם בחורף, להגיע לים. מכורה להסתובבויות בחנויות עיצוב ובחנויות וירטואליות. בטוחה שביום ממוצע יש יותר מ 24 שעות וששינה ופחמימות זה לחלשים. מחזיקה 2 קבוצות פייסבוק על חינוך והורות. מייעצת להורים. מתווכחת עם מורים. ובסך הכל את כל היתר אתם יכולים לקרוא כאן. חפש

<span dir=rtl>13תגובות ל‘לונדון עם ילדים’</span>

1. אנחנו היינו במסעדה שלו בכיכר פיקדילי. הבנתי שהן כולן זהות. היה מאד נחמד כולל תפריט עשיר לצמחונים

1. הי
    תודה על הפוסט הממצה
    בתור חובבת שיטוטים בחנויות עיצוב-
    נתקלת בכאלה שוות בלונדון?

1. ואוו היו המון! קודם כל כל החנויות שם נראות מהמם. באזור של קמדן מרקט הי חנויות כולל חנויות וינטג'. לצערי לא רשמתי איפה יש אבל ראינו כמה דברים מקסימים

2. וגם-
    עד כמה חילופי משמר הסוסים מוצלחים( לבני 11 +7.5)
    שווה ללכת לזה או לחילופי המשמר הרגילים?
    נוסעים בתחילת דצמבר אז גם בהתחשב בקור…
    היו לפני כמה שנים כשהיו יותר קטנים בחילופי המשמר בווינדזור…
    ואנחנו המבוגרים חרשנו את לונדון מספר פעמים…
    תודה

1. בגדול מדובר בחילופי משמרות ממש לא עמוסים ונוח מאד להיות שם. החלק הראשון או בחלק האחורי של האורות ואחכ עברים לחלק הקידמי. אפשר ללטף את הסוסים או להצטלם איתם בחלק הקידמי וזה נחמד. לא בטוחה ששווה גם המשמרות הרגילים וגם האורוות- לדעתי שווה לבחור משהו אחד. אנחנו נהנינו באמת כי עמדו ממש רוב בלי המון אנשים

1. זה תלוי מה מחפשים. בעני שתיהן מושלמות לטיול. אם מחפשים יותר אטרקציות כנראה שפריז לוקחת את הבחירה

3. שאלה : מהיכן קונים כרטיסים כגון לגלגל איי לונדון? האם מהארץ והיכן? או בחול והיכן? תודה מראש