סוכות עם ילדים – פסטיבל 'רמלה עיר עולם'

פסטיבל סוכות ברמלה – אוכל טוב, הופעות וכמובן אטרקציות לילדים ולמבוגרים. סקירת אירועי הפסטיבל ורעיונות לבילוי יומי ברמלה.

לפעמים כיף לגלות שיש אפשרות לבלות קרוב לבית ולמלא בוקר או שבת בפעילויות עם ילדים או לבד. כבר שנים ששוק רמלה, שהוא גם קרוב וגם עמוס בדברים טעימים, הוא המקום לקניות. כבר גילינו כמה דוכנים מוצלחים ובעיקר בורקס וחומוס שמגיעים איתנו הביתה בשישי.

אבל רמלה היא לא רק שוק או מקום להשלים מהר קניות רגע לפני שהאורחים לשבת מגיעים, ויש בה לא מעט אטרקציות לילדים ולמבוגרים. בסוכות הקרוב יפתח פסטיבל רמלה עיר עולם. מדובר  על פסטיבל שישלב אתרים מיוחדים של העיר, מופעים מוסיקליים חינם, הצגות ותהלוכות, תערוכות ומתחמי קולינריה. הפסטיבל השנה יתקיים בחינם או בתשלום סימלי, כולל מרכז טעימות בשוק.

כמה המלצות לבילוי עם ילדים ברמלה בפסטיבל או בכלל –

מוזאון התחבורה והמשאיות

אין ילד שלא אוהב מכוניות ומשאיות וגם ילדות. זה המקום לגלות עולם מדהים של כלי תחבורה.

מה מעניין שם? אפשרות כניסה למשאיות ישנות ובכלים צבאיים שונים. יש שם גם את המשאית שהובילה את האפר של אייכמן. בסוף תמצאו כלי רכב ענקי ששווה צילום ואם אתם ממש משפחתיים לכו להצטלם בכף ענקית של טרקטור.

המוזאון פתוח כל השבוע כולל שבת והוא חינמי.

ברכת הקשתות

הרבה לפני הבריכה של השבוע מכלא גלבוע, אלמילך זורקין היה שיחת היום וחסמבה שהצליחה להציל את כולנו מהפושע. טוב הסיכוי שהילדים שלכם יבינו משהו בזה הוא קטן אבל ברכת הקשתות היא המקום הכי מזוהה עם שלמה ארצי וחסמבה.

ברמלה החליטו לשפץ את המקום ולהוסיף מופע אור קולי מעניין שילווה את השטים בסירות הקטנות. גם כאן שווה להכין מצלמות. מדובר, אם היסטוריה מעניינת אתכם, במאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל = חול בערבית). המאגר הוקם בשנת 789, בימי החליף הארון אל ראשיד, ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום. לתיאום ביקור בבריכת הקשתות – 08-9216873

המקום פתוח לא רק בסוכות אלא כל השנה. מחיר בין 19-25 שח

שוק רמלה

אולי ה- מקום לבלות שם בעיקר כשרעבים. השוק של רמלה עם מגוון עשיר של תבלינים, חמוצים, דגים, דברי מתיקה, ירקות ופירות, מאפים ושלל מאכלי רחוב בהם: הסנדוויץ' הטוניסאי המפורסם של רמלה, הבורקס הטורקי המוכר ועוד. בקיצור תגיעו רעבים ועם סבלנות לחפש את הדברים הטעימים.

אל תשכחו גם סל כי שווה לעשות קניות של הכל כולל גבינות וחמוצים אום אתם זורמים גם ממתקים לילדים. ליד השוק תמצאו את חומוס חליל ורחוק יותר עוד חומוסיות שוות כמו חומוס סמיר.

לצליאקים יש חנות תבלינים הודית בכניסה – שווה ביקור.

עוד על אוכל- במהלך ימי הפסטיבל יציעו המסעדות ברמלה לקהל הרחב מנות ממטבחים שונים כמו פריקסה, בורקס טורקי, לימונדה טרייה, מנות מהמטבח ההודי, תבשילים עירקיים, מנות מהמטבח הערבי, מלבי ועוד.

המסגד הגדול

מסגד הגדול הוא אחד מהמבנים הצלבניים היחידים בארץ ששרדו כמעט בשלמותם. הוא נמצא ממש קרוב לשוק ושעות כניסה וביקור מצוינות על שער הכניסה. המבנה הוקם באמצע המאה ה-12 ככנסייה נוצרית. זהו מבנה בזיליקאי קלאסי. יש מסגדים בזיליקאיים, אבל הם אינם רווחים. המח'ראב מראה את הכוון למכה, אבל בכותל המזרח יש מח'ראב גדול. מח'ראב זה היה במקור אפסיס, שמראה את הכיוון המזרחי בנצרות.

המסגד נקרא גם מסגד אל-עומרי. השם אל-עומרי מלמד שהוא נבנה כמשהו אחר ועבר הסבה. עם הכיבוש הממלוכי בשנת 1266 הוסב המבנה למסגד, ונוספו לו צריח למואזין וגומחת תפילה. בכניסה למסגד ישנה כתובת שבה פסוק מהקוראן, סורה 9 איה 18. כן מצוין בה שבייברס בנה את המסגד בשנת 1268.שווה ביקור במסגר, לא בשעות התפילה, כי אז לא תוכלו להיכנס.

המנזר והכנסייה הפרנציסקנית

בקומה השנייה של המבנה, אשר הוקם במאה ה-15, התאכסן נפוליאון בשנת 1799. האגדה המקומית מספרת שמחלון חדרו בקומה זאת ירה נפוליאון במואזין שניצב בראש המסגד הסמוך, כי הפריע לשנתו. אל חלון החדר ניתן להציץ מרחוב המסדר הפרנציסקני, המוביל אל הכנסייה. במרכזו של אולם הכנסייה מתנוסס ציור בן 500 שנה של צייר הרנסאנס האיטלקי המפורסם טיציאן.

הארי פוטר

טוב לא ממש מוזאון הארי פוטר אבל ידעתם שבבית העלמין הבריטי הגדול בישראל נמצא ברמלה ובו קבור לא פחות מאשר החייל הארי פוטר… אם אתם אמיצים צאו לחפש את הקבר ולצלם.

עוד אירועים בפסטיבל בסוכות:

  • מופעים חיים של נסרין קדרי, עדן בן זקן, אלה לי להב, הפרויקט של רביבו, ירון אילן בחגיגה ים תיכונים שיועבר בשידור חי בערוץ 24, היוטיוברים המפורסמים משפחת ספיר במופע חדש, הטיק טוק שואו ועוד.
  • לבני הנוער – 'טיק טוק שואו', מסיבות,  פעילויות מותאמות ועוד.
  • לילדים ולכל המשפחה: יובל המבולבל, הפעלות, סדנאות, הצגות לגיל הרך,
  • האחים דוידוב בסטנד אפ בוכרי קורע
  • אושפיזין בסוכת ראש העיר ברחבת היכל התרבות.
  • 'נודדים בחברה' סיפורה של הקהילה הבדואית ו'שמלה שחורה' –תערוכות צילום חדשות במרכז לאמנות עכשווית (ללא תשלום)
  • עוד בפסטיבל: הצגת התיאטרון 'ראש המועצה' עם נורמן עיסא ויעל לבנטל, מופעי מחול, תערוכת מאכלי עדות, מופע אור-קולי חדש בבריכת הקשתות עם זמרת האופרה איילת כהן, קונצרט בערבית, שמחת בית השואבה עם היוצרים יניב בן משיח וישי לפידות, קרקס קווקזי, מופע בוכרי והודי, סיורים באתריה ההיסטורים של העיר ועוד. מרבית האירועים יועברו און ליין.
  • הפסטיבל יתקיים ברחבת המגדל הלבן, היכל התרבות, הקאנטרי של רמלה, בריכת הקשתות ועוד.
  • הכניסה לפעילויות ולמופעים בהצגת תו ירוק או סגול

באתר הפסטיבל  http://ramle-festival.co.il/

סיורים באתריה ההיסטוריים והמרתקים של העיר (בהרשמה מראש בלבד):

מידי יום במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו שני סיורי בוקר עם מדריך מוסמך הכוללים כניסה לבריכת הקשתות בלבד – ללא תשלום.  הסיורים יתקיימו החל מהשעה 10:00 עד השעה 13:00  נקודת מפגש בגן הנשיא – סמוך לשוק. לפרטים נוספים והרשמה מראש בלבד   

 www.goramla.com

פורסם ע"י

אמא לארבעה הכי מקסימים בעולם. חיה ונושמת רשתות חברתיות. עורכת תכנים ויועצת אסטרטגית. אוהבת לבשל, לקרוא המון ולארח. לא מפסיקה לכתוב, וחייבת פעם בשבוע, גם בחורף, להגיע לים. מכורה להסתובבויות בחנויות עיצוב ובחנויות וירטואליות. בטוחה שביום ממוצע יש יותר מ 24 שעות וששינה ופחמימות זה לחלשים. מחזיקה 2 קבוצות פייסבוק על חינוך והורות. מייעצת להורים. מתווכחת עם מורים. ובסך הכל את כל היתר אתם יכולים לקרוא כאן. חפש

כתיבת תגובה